Συναδέλφισσες Συνάδελφοι,
Ο Ουμπέρτο Έκο έγραψε ότι τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις, εμείς θα τον διαψεύσουμε καθώς πληθώρα γεγονότων συμβαίνουν εντός της εταιρείας, νομίζοντας αρκετοί ότι η θερινή ραστώνη θα αδρανοποιήσει τις αντιδράσεις μας:
1. Διυλιστήριο: Σε λιγότερο από δύο μήνες από σήμερα λήγει το 8μηνο της σύμβασης με τον ανάδοχο του Διυλιστηρίου. Είμαστε έτοιμοι να το αναλάβουμε; ΟΧΙ. Έχουν προσληφθεί 150 συνάδελφοι και ακόμη κάποιοι ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχουν άτομα! Έξι μήνες που ο ανάδοχος περιπαίζει την ΕΥΑΘ με την εκπαίδευση του προσωπικού και κάποιοι τον ανέχονται. Οισυνάδελφοι που ανέλαβαν το Χημείο του Διυλιστηρίου ανταποκρίθηκαν άμεσα και πανάξια στην κρίση με τους υδρογονάνθρακες, οποιαδήποτε λοιπόν δικαιολογία για την μη ετοιμότητα της ΕΥΑΘ να αναλάβει την υπόλοιπη εγκατάσταση είναι αστεία. Το ζήτημα είναι πολύ μεγάλο, και κάποιοι φέρουν την ευθύνη για τις κωλυσιεργίες και γι’αυτό θα επανέλθουμε αναλυτικότερα σε επόμενη ανακοίνωση μας. Τους προτείνουμε να αλλάξουν νοοτροπία, προλαβαίνουν.
2. Διεύθυνση Καταναλωτών: Η ΕΥΑΘ έχει αποφασίσει την δημιουργία υποκαταστήματος που θα περιλαμβάνει όλες τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης καταναλωτών. Μαθαίνουμε ότι εταιρείες συμβούλων, ειδικοί σύμβουλοι και παρατρεχάμενοι, εισηγούνται την ανάθεση σε εργολάβο (outsourcing) μέρους της εξυπηρέτησης καταναλωτών!
Με 150 νέες προσλήψεις και άλλες 60 υπ’ατμόν, οι μόνοι που χρειάζονται αντικατάσταση μεoutsourcing είναι αυτοί που τολμούν να εισηγηθούν τα παραπάνω. Αναρωτιόμαστε για ποιο ακριβώς λόγο χρυσοπληρώνονται όλοι αυτοί οι σύμβουλοι (που μαθαίνουν στην πλάτη μας!), όταν το μόνο που ξέρουν να κάνουν είναι να παπαγαλίζουν το ποίημα του νεοφιλελευθερισμού.
Τι ακριβώς υπηρεσίες παρέχουν όταν εισηγούνται νέο υποκατάστημα με 55 θέσεις εργασίας την στιγμή που ΔΕΠΑ, ΔΕΗ, ΟΤΕ, κλπ, περνάνε πλήρως στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες; Γιατί η ΕΥΑΘ δεν έκανε ακόμη μια εφαρμογή για smartphone όπου ο καταναλωτής θα εξυπηρετείται χωρίς να ταλαιπωρείται; Πόσο δύσκολο είναι να αποστέλλονται οι λογαριασμοί με email γλυτώνοντας εργολαβίες και προστατεύοντας το περιβάλλον; Πόσο πιο εύκολο θα ήταν να ενημερώνονται οι συμπολίτες μας για βλάβες με ένα μήνυμα στο κινητό τους; Γιατί στη ΔΕΗ μπορείς να «τερματίσεις» τηλεφωνικά το συμβόλαιο σου αλλά στην ΕΥΑΘ χρειαζόμαστε συμβούλους για να μας πηγαίνουν στην εποχή του χαλκού; Γνωρίζετε ότι από τους 510.000 καταναλωτές της ΕΥΑΘ, υπάρχουν λιγότερα από 4.000 mails τους στη βάση δεδομένων της εταιρείας; Ποσοστό 0,78%, συγχαρητήρια! Ποιος ελέγχει τους συμβούλους; Ποιος τους υπακούει και εφαρμόζει τις προτάσεις τους εν λευκώ;
Όπως φαίνεται μερικοί συνήθισαν να είναι «στελέχη» και ξέχασαν που βρίσκονται και ποιος ο ρόλος τους, ίσως κάποιοι ξέχασαν ότι πληρωνόμαστε ΟΛΟΙ από την ίδια ΣΣΕ για την οποία παλεύουμε όλοι μαζί. Καιρός η διοίκηση να αξιοποιήσει τα προσόντα των νεοπρολσηφθέντων συναδέλφων ώστε να γίνει ανανέωση «στελεχών», φέρει την ευθύνη για την μη αξιοποίηση τους και την αγκύλωση σε παρωχημένες τακτικές νεοφιλελευθερισμού.
Προτείνουμε στη Διοίκηση να αναθεωρήσει τα σχέδια της για το υποκατάστημα στην Αγγελάκη πριν εξετάσει όλα τα ενδεχόμενα, στο τέλος η ΕΥΑΘ πάντα πληρώνει τα σχέδια επί χάρτου των ειδικών!
3. Ειδικοί Σύμβουλοι: Υπάρχει αλληλογραφία ΤΑΙΠΕΔ/Υπερταμείου με ειδικούς συμβούλους της ΕΥΑΘ; Ποιος ο λόγος; Μήπως κάποιοι χτίζουν καριέρα πάνω στο ξεπούλημα της ΕΥΑΘ; Οι περιστρεφόμενες πόρτες «ειδικών» που από σύμβουλοι γίνονται ξεπουλητάδες είναι γνωστό φαινόμενο, το ξαναζήσαμε στην ΕΥΑΘ. Οι ειδικοί σύμβουλοι έχουν συγκεκριμένο ρόλο στην εταιρεία. Δεν ασκούν διοίκηση, δεν δίνουν εντολές, δεν έχουν καμία υποχρέωση οι διευθυντές να τους απευθύνουν το λόγο και ακόμη περισσότερο να ακολουθούν οδηγίες τους. Έχουμε χορτάσει από «ειδικούς» που έμαθαν στην πλάτη μας και μετά μας κουνούσαν και το δάχτυλο. Φυσικά κανένας ειδικός σύμβουλος δεν θα τολμούσε αν κάποιοι δεν του έδιναν χώρο!
Να υπενθυμίσουμε παράλληλα ότι τα κάστρα πέφτουν από μέσα, να υπενθυμίσουμε τους πρόθυμους που έτρεχαν στα γραφεία της SUEZ στη Γαλλία, και να τονίσουμε ότι γνωρίζουμε τον ρόλο των προθύμων του σήμερα, που ξεσκονίζουν τα παπούτσια υπαλληλίσκων του Υπερταμείου και του ΤΑΙΠΕΔ. Άλλο πράγμα κάνω την δουλειά μου και άλλο πράγμα ανοίγω Κερκόπορτες.
Καλούμε την Διοίκηση να μας πει τι ακριβώς συζητιέται πίσω από τις κλειστές πόρτες του Υπερταμείου και των golden boys (‘n girls), να μάθουμε τον ρόλο του Υπερταμείου στην Συλλογική Σύμβαση της ΕΥΔΑΠ, να μάθουμε τι μέλλον μας επιφυλάσσουν όλοι αυτοί οι χαρτογιακάδες που ήθελαν η Βουλή να νομοθετήσει αυξήσεις υπέρ τους μέχρι και 80%! Εδώ να τονίσουμε την γελοιότητα της κυβέρνησης η οποία δηλώνει αδυναμία να ελέγξει το Υπερταμείο και τις επιλογές του, αλλά δηλώνει πρόθυμη να αυξήσει τους μισθούς του!