Το νερό είναι στοιχείο της φύσης απαραίτητο για την ύπαρξη μας, δεν ιδιωτικοποιείται και δεν μπαίνει στη λογική του κέρδους.
Πέμπτη 28 Μαΐου 2009
ΕΥΑΘ, νόμος της σιωπής και αδιαφάνεια...
Το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης (ως επιβλέπουσα αρχή) δεν έχει να μας δώσει καμία πληροφορία για την πορεία της ιδιωτικοποίησης, διότι δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη όπως μας είπαν από τη γραμματεία , όχι ο κ. Καλαφάτης δε μας έχει δεχθεί ακόμα, το νερό για τον υπουργό είναι ελάσσονος σημασίας.
Απευθυνθήκαμε λοιπόν στην Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων η οποία έχει μεταξύ άλλων, τις εξής αρμοδιότητες, αντιγράφουμε από το site του ΥΠΟΙΟ:
«Τομέας δραστηριότητας της Ειδικής Γραμματείας Αποκρατικοποιήσεων είναι η υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων. Αναλαμβάνει το σχεδιασμό και το συντονισμό των απαραίτητων ενεργειών για την υλοποίησή των πολιτικών αποφάσεων που λαμβάνει η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων»
Αφού λοιπόν ο γραμματέας αποκρατικοποιήσεων κ. Κόλλιας, από το Μάρτιο που ελήφθη η απόφαση αποκρατικοποίησης της ΕΥΑΘ, μας απέφευγε συστηματικά, τον επισκεφθήκαμε στο γραφείο του χωρίς ραντεβού, προκειμένου να μάθουμε τι συμβαίνει με την ιδιωτικοποίηση. Ο κ. Κόλλιας, δήλωσε αναρμόδιος να μας απαντήσει , και ότι θα πρέπει να ρωτήσουμε τον κ. Παπαθανασίου, ή τον κ. Καλαφάτη ως μέλη της επιτροπής, και αρμόδιους να μας πληροφορήσουν!
Ρωτάμε λοιπόν τι πραγματικά συμβαίνει με την ΕΥΑΘ; Είναι δυνατόν κανείς από τους αρμόδιους να μη γνωρίζει κάτι; Γιατί τόση μυστικότητα; Μήπως το θέμα του νερού είναι τόσο ευαίσθητο που φοβούνται την αντίδραση των πολιτών; Μήπως η προεκλογική περίοδος είναι ακατάλληλη για την δημοσίευση δυσμενών αποφάσεων εις βάρος ενός κοινωνικού αγαθού όπως είναι το νερό; Μήπως τέλος η διαδικασία θεωρείται τετελεσμένη και απλά περιμένουν την κατάλληλη χρονική στιγμή (μετά τις ευρωεκλογές, σύμφωνα με τις εφημερίδες), ώστε η κατάσταση πλέον να είναι μη αναστρέψιμη;
Εμείς τονίζουμε στους αρμόδιους ότι οι καθαρές δουλειές γίνονται με διαφάνεια και στο φως, χωρίς συμβόλαια σιωπής και ομερτά. Και αν νομίζουν ότι στις ευρωεκλογές θα πρέπει να διασφαλίσουν κοινωνική ειρήνη, να είναι σίγουροι ότι στις εθνικές εκλογές θα έχουν τους πολίτες της Θεσσαλονίκης απέναντι τους. Εμείς θα είμαστε εδώ για να θυμίζουμε στους συμπολίτες μας τι δεν έκαναν οι «αρμόδιοι» υπουργοί για το νερό. Κανείς δε παίζει με το Δημόσιο αγαθό, το νερό, κανείς δε θα οδηγήσει τους συμπολίτες μας στην εξάρτηση τους από πολυεθνικά μονοπώλια του νερού αμαχητί.
Σάββατο 23 Μαΐου 2009
Το τελευταίο(;) λάθος του τοποθετημένου προέδρου της ΕΥΑΘ
Απάντηση στη συνέντευξη του προέδρου της ΕΥΑΘ στο TVXS (διαβάστε την εδώ)
Η αλαζονεία και η κομπορρημοσύνη του προέδρου της ΕΥΑΘ, για άλλη μια φορά τον οδήγησε σε λάθος, αυτή τη φορά τραγικό.
Στο TVXS κ.πρόεδρε της ΕΥΑΘ, δεν προβάλλονται οι περίφημες "διαφημίσεις" του μονοπωλίου του νερού, ούτε οι "συνεντεύξεις" σας για την πορεία της μετοχής, όπως συνηθίζετε να κάνετε με τις εφημερίδες και τα άλλα ΜΜΕ. To TVXS είναι ένας ζωντανός δημόσιος χώρος έκφρασης που ακούγεται η κάθε φωνή χωρίς να φιμώνεται.
Ήρθε η ώρα για απάντηση δημόσια από το Σωματείο μας και σας προσκαλούμε σε δημόσιο διάλογο.
Πως εξηγείτε το γεγονός ότι μια ανώνυμη εταιρεία που ισχύουν οι νόμοι της αγοράς διοικείται από κάποιον ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΟ κομματικό;
Πως εξηγείτε το γεγονός ότι μια Α.Ε με μεγαλομέτοχο 74% το Ελληνικό Κράτος, είναι ιδιωτική;
Τι θα ήταν η ΕΥΑΘ Α.Ε (με μεγαλομέτοχο το Ελληνικό κράτος) χωρίς την ΕΥΑΘ ΠΑΓΙΩΝ, ΝΠΔΔ,η οποία παρέχει την πρώτη ύλη το ΝΕΡΟ, και τις εγκαταστάσεις της στην ΕΥΑΘ Α.Ε;
Αλήθεια εσείς ως πρόεδρος μιας Α.Ε που ισχύουν οι νόμοι της αγοράς, έχετε ΕΞΟΦΛΗΣΕΙ τις υποχρεώσεις σας απέναντι στην ΕΥΑΘ Παγίων; Στην αγορά αν χρωστάς σε κλείνουν, και καμιά φορά σε πάνε και "μέσα".
Τι γίνεται με την ΕΥΑΘ Υπηρεσίες Α.Ε θυγατρική της ΕΥΑΘ Α.Ε, και με σχεδόν ίδιο αντικείμενο με την μητρική της κάτι το οποίο το καταστατικό της ΕΥΑΘ απαγορεύει; Μήπως μέσω της ΕΥΑΘ υπηρεσίες προσλαμβάνονται ημέτεροι; Αλήθεια η θυγατρική έχει λογιστήριο ή επιβαρύνονται οι συνάδελφοι της μητρικής; Μήπως βασικές λειτουργίες της μητρικής περνάνε συνεχώς στα χέρια της θυγατρικής και μέσω αυτής στους ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ;
Λέτε:" Η Ελληνική κοινωνία στο σύνολο της έχει αφήσει πίσω της την εποχή των κρατικοδίαιτων επιχειρήσεων που μοναδική τους, ουσιαστικά, δραστηριότητα ήταν η συντήρηση μιας υψηλά αμειβόμενης, και ελάχιστα προσφέρουσας, ελίτ συνδικαλιστών", έλεος, η υποκρισία έχει και τα όρια της. Είστε ή όχι κομματικό στέλεχος; Οι κομματική-συνδικαλιστική σας διαδρομή ήταν ή όχι διαβατήριο για την ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ σας στην ΕΥΑΘ; Τολμάτε να μιλάτε για την Ελληνική κοινωνία, όταν αυτή έχει καταδικάσει την πολιτική των ΥΨΗΛΑ ΑΜΕΙΒΟΜΕΝΩΝ Golden Boys; (μη χαίρεστε δεν είστε golden boy, άλλο golden και άλλο ΝΔolden).
Δε θα σας απαντήσουμε για την γνώμη σας για τους ιδιώτες-επενδυτές-πολυεθνικές-λέγε με SUEZ , ο Δήμος Παρισιού τους πετάει φέτος έξω, και θα σας απαντήσουν σχετικά και οι κάτοικοι της Βολιβίας.
Λέτε: «Αποτελεί, συνεπώς, εδραία πεποίθηση μας ότι ο μόνος δρόμος για τις «πρώην» κρατικές εταιρείες είναι το άνοιγμα τους στην αγορά και τον ανταγωνισμό με περαιτέρω συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα σ’ αυτές. Η λειτουργία μιας επιχείρησης και μάλιστα εισηγμένης στο Χ.Α. απαιτεί την υιοθέτηση ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων και σύγχρονων μεθόδων». Ακριβώς αυτό, πάρτε για παράδειγμα την περίπτωση ΟΤΕ- Siemens, ή την ΟΤΕ – Γερμανός!
Κοινωνική πολιτική: Η ΕΥΑΘ πάντα είχε κοινωνική πολιτική, από όταν ήταν ΟΥΘ, το επιβεβαιώνουν οι κάτοικοι των αυθαιρέτων στα Μετέωρα (και αλλού) όπου επανειλημμένως είχαν μειωθεί (χαριστεί στην ουσία) τιμολόγια πολλών εκατομμυρίων(τότε) δραχμών. Για την δικό σας πάγωμα τιμολογίων στα τέλη ύδρευσης, γιατί δε λέτε ότι ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ τα τέλη αποχέτευσης; Είστε επιλεκτικά ευαίσθητος;
Αναφέρεστε στους δήμους με προβλήματα ύδρευσης, στους δήμους αυτούς υπήρχε ιδιώτης πάροχος ή όχι; γιατί έφυγαν από αυτόν αφού είναι τόσο καλοί οι ιδιώτες επενδυτές; Αλήθεια τι θα γίνει με το διπλό χαράτσι που πληρώνουν οι κάτοικοι του Ωραιοκάστρου για τα υδρόμετρα; Είναι ψέματα ότι αρνούνται να πληρώσουν και καταθέτουν τη διαφορά στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων;
Και τώρα ας απαντήσουμε στα ερωτήματα που θέτει ο «ευαισθητοποιημένος» τοποθετημένος από το κόμμα, πρόεδρος σε μια «ιδιωτική» εταιρεία του Δημοσίου:
(α) Η λειψυδρία σταμάτησε όταν πήραμε το νερό από τον Αλιάκμονα, ένα έργο που ξεκίνησε το 1978 και έφτασε το 2004 για να μπει το νερό στην πόλη, το έργο φυσικά πληρώθηκε από κρατικό φορέα και όχι από ιδιώτη επενδυτή.
(β) Η ΕΥΑΘ ήταν πάντα κερδοφόρα, αποδείξτε ότι κατέρρεε, και ότι εσείς τη σώσατε! Αλήθεια πόσο ενδιαφέρει του πολίτες για την κερδοφορία; Η ΔΕΗ ζημιογόνα δεν είναι; Όλοι έχουμε ρεύμα!
(γ) Αναφέρεστε μήπως στα σχεδόν 2.000.000 ευρώ ως αμοιβή σε εργολάβο για έργο που δεν προκηρύχθηκε, επί των ημερών σας; Αλήθεια το δικαστήριο δικαίωσε ή όχι τον αρμόδιο διευθυντή που ΔΕΝ υπέγραψε για τη πληρωμή αυτή, και μάλιστα στην απόφαση του αναφέρεται σε «ΣΚΑΝΔΑΛΟ»; Ελέγχεστε ή όχι από το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης για την πληρωμή αυτή;
(δ) Γιατί σταματάτε την περίοδο 1998-2004; Την τελευταία δεκαετία 1998-2008 (δηλαδή από τότε που έγινε Α.Ε!), τα τιμολόγια είχαν αύξηση 320% !!! Φοβάστε τη συμμετοχή σας σε αυτή την αύξηση ή μήπως είναι μια καλή αιτία για την τρελή πορεία των κερδών της ΕΥΑΘ;
(ε) Πριν 30 χρόνια αρκετοί δήμοι πέριξ του κέντρου δεν υπήρχαν( μήπως δεν ξέρετε ούτε την πόλη που σας φιλοξενεί;), η «ιδιωτικοποιημένη» ΕΥΑΘ Α.Ε το 2004, πήρε το νερό που της έφερε η ΕΥΑΘ Παγίων του δημοσίου από τον Αλιάκμονα, και το πούλησε πολλαπλάσια στους Θεσσαλονικείς.
(στ) Φέτος σχεδόν όλοι οι Δήμοι «πάγωσαν» τα δημοτικά τέλη !
(ζ) Όταν τα διπλασιάσουν οι Δήμοι τότε να το πείτε, να μάθετε να μιλάτε με στοιχεία, από φούσκες χορτάσαμε. Αν δεν κάνουμε λάθος εσείς ΘΑ υπογράψετε «μνημόνιο συνεργασίας» με 177 Δήμους, στρέφεστε εναντίον των συνεργατών σας;
(η) Η ΕΥΑΘ με 74% μέτοχο το Ελληνικό Κράτος, είναι μια κρατική κερδοφόρα εταιρεία , ευχαριστούμε που το επισημάνατε!
(θ) Γιατί αφού η ΕΥΑΘ, διέπεται από τους νόμους της αγοράς δε «κόβετε» το νερό στους Δήμους; Φοβάστε; Τολμήστε! Άντε να εφαρμόστε το νόμο της αγοράς, σε κάθε ιδιώτη μεροκαματιάρη του βγάζετε το υδρόμετρο, άντε να βγάλετε και των δήμων, των νοσοκομείων, των παιδικών σταθμών, τολμήστε, τι μάνατζερ είστε.
Οι σχέσεις με τους εργαζόμενους:
Η απεργία του Ιανουαρίου 2009, που σας καθήλωσε έξω από το γραφείο, σας έσυρε στην ΑΜΕΣΗ υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης για το 2008(!) και το 2009. Με σχεδόν 30% προσωπικό ασφαλείας, και καθημερινή παρουσία άνω των 220 ατόμων στην απεργία με υπογραφές, για πια «μερίδα» συνδικαλιστών μιλάτε; Γιατί δεν δίνετε στο Σωματείο μας την κατάσταση των απεργών; Σας τρόμαξε η συμμετοχή; Όσο για τη συμμετοχή σε απεργίες της ΓΣΕΕ, δε θα απολογηθούμε εμείς για ένα πανελλαδικό φαινόμενο!
Αυτά που λέτε για υβριστικές επιστολές μοιάζουν με εκείνα που λέγατε (και ποτέ δεν αποδείξατε) για σαμποτάζ, θυμάστε; Μέχρι και απειλές από μπράβους επικαλεσθήκατε (ποτέ δεν αποδείχθηκε), την περίοδο που η Ασφάλεια Θεσσαλονίκης αποδεδειγμένα παρακολουθούσε συνάδελφο μας! Η μάχη των εντυπώσεων έχει και τα όρια της, να κάνετε μήνυση (άλλη μία!) και να καταγγείλετε στον ΟΤΕ για τα τηλεφωνήματα, η ψηφιακή τεχνολογία κάνει θαύματα!
Όσο για την « αγκαλιά» της διοίκησης, να σας υπενθυμίσουμε ότι από το Τμήμα μηχανογράφησης της ΕΥΑΘ, στο οποίο έχετε την ΑΜΕΣΗ εποπτεία, ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΑΝΕ οριστικά δύο μόνιμοι υπάλληλοι, μήπως τους «αγκαλιάσατε» ασφυκτικά;
Αλήθεια πόσες μηνύσεις έχετε υποβάλει (στο όνομα της ΕΥΑΘ πάντα για να πληρώνει και τα έξοδα!) εναντίον συναδέλφων; Σε πόσα δικαστήρια δικαιωθήκατε; Σε ΚΑΝΕΝΑ! Αντίθετα, η Διοίκηση της ΕΥΑΘ, έχει ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΘΕΙ πρωτόδικα σε τρίμηνη φυλάκιση με αναστολή για ΑΠΕΙΘΕΙΑ σε απόφαση δικαστηρίου, το γνωστό δικαστήριο που χαρακτήρισε σκάνδαλο την πληρωμή εργολάβου! Στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί!
Μήπως οι 200.000 τόνοι λυματολάσπης χρειάζονται αρκετά εκατομμύρια ευρώ για να μετακινηθούν; Γιατί τους κρατάτε στο Βιολογικό Σταθμό; Απολαμβάνετε την δυσοσμία που έχει γίνει συνώνυμο της Δυτικής εισόδου της Θεσσαλονίκης;
Οι τελευταίοι τέσσερις ΥΜΑΘ γνωρίζουν τα πάντα λεπτομερέστατα για τα όσα συμβαίνουν στην ΕΥΑΘ, δεν έκαναν τίποτα ως τώρα, συνεπώς είναι Κυβερνητική επιλογή η συμπεριφορά της Διοίκησης, όλα αυτά οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στο δρόμο της SUEZ και των κοινοπραξιών της. Η Κυβέρνηση, δια του κ. Καλαφάτη επιβλέπων υπουργού της ΕΥΑΘ, και μέλος της διυπουργικής που αποφάσισε ομόφωνα την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ, ουσιαστικά επιδοκιμάζει όλα τα παραπάνω με την ανοχή της.
Κυριακή 17 Μαΐου 2009
Τι έκανε ο κ. Μανώλης (ή τι δεν έκανε ο κ. Καλαφάτης, και οι λοιποί βουλευτές ΝΔ Θεσσαλονίκης)
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρουμε την δράση του βουλευτή Αργολίδος, κ. Μανώλη,(διαβάστε) ο οποίος στάθηκε στο ύψος του ως προς την προάσπιση των τοπικών κοινωνικών συμφερόντων. Μιλάμε για τα νερά της περιοχής Ανάβαλος όπου είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την διαχείριση τους η γνωστή πολυεθνική SUEZ, η οποία έχει σαν κύριο στόχο της το νερό της Θεσσαλονίκης. Ο κ. Μανώλης λοιπόν ύψωσε το ανάστημα του και είπε όχι στη διαχείριση του νερού από πολυεθνικές. Έδωσε πραγματική μάχη για να δοθεί η διαχείριση στο δημόσιο. Μια μάχη στην οποία είχε απέναντι του τοπικούς βουλευτές και υπουργούς από το ίδιο του το κόμμα, έκανε δύο ερωτήσεις στη Βουλή για το θέμα και μετά από επίμονους αγώνες τα κατάφερε. Η διαχείριση των υδάτων εντάχθηκε στο πρόγραμμα ‘’Αλέξανδρος Μπαλτατζής’’, ένα έργο ύψους 47.000.000 ευρώ. Η ΕΥΑΘ ξεπουλιέται για 50.000.000 ευρώ, σχεδόν το ίδιο ποσό, μα με τόσο διαφορετική κατάληξη, η σύγκριση είναι μονόδρομος.
Ο κ. Μανώλης στάθηκε στο ύψος του, οι συμπολίτες του θα αισθάνονται δικαιωμένοι που τον εξέλεξαν, σε επικοινωνία μας μαζί του μας δήλωσε ότι το νερό είναι κοινωνικό αγαθό και δεν μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί. Ρωτάμε λοιπόν εμείς, τι κάνουν οι κυβερνητικοί βουλευτές Θεσσαλονίκης; Τι περιμένουν για να πάρουν θέση; Δε τους ενδιαφέρει το μέλλον των συμπολιτών τους; Οι πολίτες που τους ψηφίζουν για αυτό το λόγο τους εκλέγουν, για να προασπίσουν και τα τοπικά συμφέροντα, και όχι τα συμφέροντα πολυεθνικών. Οι κάτοικοι της Αργολίδος είναι περήφανοι για τον βουλευτή τους, οι Θεσσαλονικείς είναι; Και πόσο μάλλον όταν ο Πρωθυπουργός της χώρας και ο υπουργός Μακεδονίας Θράκης είναι τοπικοί βουλευτές. Και πόσο λυπηρό αλήθεια το γεγονός ότι ο κ. Καλαφάτης είναι μέλος της διυπουργικής επιτροπής η οποία αποφάσισε για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ…
- Ο κ.Καλαφάτης είπε ναι στην εκχώρηση του νερού της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες, και ουσιαστικά είπε:
- ναι στην υπερτιμολόγηση του νερού,
- ναι στην εξάντληση των αποθεμάτων,
- ναι στην παραχώρηση ενός φυσικού μονοπωλίου σε πολυεθνικές.
Που είναι οι υπόλοιποι Βουλευτές ΝΔ της Θεσσαλονίκης; Γιατί δεν παίρνουν θέση; Ας αντιληφθούν επιτέλους ότι είναι κυβέρνηση, και ότι πέρα από τα όμορφα λόγια στις συγκεντρώσεις και στα κανάλια, υπάρχουν οι συμπολίτες τους εκεί έξω, οι οποίοι θα τους κρίνουν για αυτά που τόλμησαν να κάνουν.
Σάββατο 16 Μαΐου 2009
Οι θέσεις του ΤΕΕ/ΤΚΜ για την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΕΕ-ΤΚΜ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΑΘ
Πρόσφατα η Διυπουργική Κυβερνητική Επιτροπή ανακοίνωσε την πρόθεσή της για την εκποίηση μεγάλου ποσοστού του μετοχικού Κεφαλαίου της ΕΥΑΘ ΑΕ, ενός νευραλγικού Οργανισμού με Δημόσιο χαρακτήρα στην πόλη μας.
Το ΤΕΕ/ΤΚΜ έχει δημοσιοποιήσει διαχρονικά τις θέσεις του για τον κοινωνικό και αναπτυξιακό ρόλο της ΕΥΑΘ ΑΕ και εξέφρασε την αντίθεσή του στην εισαγωγή της εταιρίας στο Χρηματιστήριο στο παρελθόν , γνωρίζοντας την νομοτελειακή εξέλιξη της διαδικασίας που σήμερα ολοκληρώνεται.
Το ΤΕΕ/ΤΚΜ πιστεύει πως ο Δημόσιος χαρακτήρας της ΕΥΑΘ αποτελεί προϋπόθεση για την εξασφάλιση του κοινωνικού ρόλου της εταιρίας, η οποία διαχειρίζεται το ΝΕΡΟ, ένα δημόσιο αγαθό που δεν μπορεί να μετατρέπεται σε εμπόρευμα.
Εκτιμά επίσης ότι εκχώρηση μεγαλύτερου ποσοστού των μετοχών (πέραν του 25% που ήδη έχει εκχωρηθεί) καθώς και της διαχείρισης της εταιρίας θα έχει σαν συνέπεια :
· συνεχείς και αλόγιστες αυξήσεις τιμολογίων με κοινωνικά δυσμενείς επιπτώσεις.
· απώλεια κάθε μορφής δημόσιου ελέγχου στις αναπτυξιακές στοχεύσεις του Οργανισμού, στον εκσυγχρονισμό, την βελτίωση και την επέκταση δικτύων και εγκαταστάσεων καθώς και των παρεχόμενων υπηρεσιών.
· Ταυτόχρονα δημιουργεί ανησυχίες για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην υγεία των πολιτών αφού η διαχείριση-διανομή του νερού αλλά και η διαχείριση των λυμάτων θα εξελίσσεται με κριτήριο το κέρδος.
Το ΤΕΕ/ΤΚΜ μετά τις τελευταίες κυβερνητικές εξαγγελίες έθεσε προς συζήτηση το θέμα στη συνεδρίαση της Αντιπροσωπίας της 6ης Απριλίου και στη συνεδρίαση της Δ.Ε. της 28/4/09 και αποφάσισε να εκφράσει την αντίθεσή του στην εκχώρηση μεγαλύτερου ποσοστού των μετοχών καθώς και της διαχείρισης της εταιρίας.
Την κρίσιμη αυτή περίοδο για την ανθρωπότητα, όπου οικονομικά μοντέλα ξέφρενης επιχειρηματικότητας καταρρέουν, οι κλιματικές αλλαγές στον πλανήτη προβληματίζουν , τα υδατικά αποθέματα (ειδικά στην Ελλάδα) εξαντλούνται, δεν νοείται να αντιμετωπίζουμε το νερό σαν προϊόν. Γιατί το νερό είναι δώρο της φύσης, αποτελεί κοινωνικό αγαθό και πρέπει να προστατεύεται και να παρέχεται και όχι να πωλείται.
Όσον αφορά δε στο θέμα διαχείρισης του νερού υποστηρίζουμε απόλυτα την αρχή ¨εξασφάλισης της πρόσβασης σε καλής ποιότητας πόσιμο νερό για όλους τους πολίτες ανεξάρτητα της οικονομικής τους δυνατότητας.
Το ΤΕΕ/ΤΚΜ συμμερίζεται επίσης τον προβληματισμό και άλλων φορέων της πόλης και των εργαζομένων στην ΕΥΑΘ οι οποίοι εκτιμούν ότι μια τέτοια εξέλιξη θα φέρει απορύθμιση των εργασιακών σχέσεων και συνθηκών με δυσμενείς επιπτώσεις στις παρεχόμενες προς του πολίτες υπηρεσίες και συνηγορεί υπέρ της αυτοδιοικητικής-μητροπολιτικής ιδιοκτησίας της ΕΥΑΘ.
Πέμπτη 14 Μαΐου 2009
Το Παρίσι επαναδημοτικοποιεί την Ύδρευση της πόλης
Ελπίζουμε η Κυβέρνηση και ο αρμόδιος ΥΜΑΘ και Οικονομίας να αφουγκραστούν τι συμβαίνει στην Ευρώπη και να σταματήσουν την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ, ΑΜΕΣΑ! Επιτέλους ας σταματήσουμε να βρισκόμαστε πάντα 20-30 χρόνια πίσω από τους εταίρους μας.
Οι ίδιοι οι Γάλλοι πετάνε τις πολυεθνικές τους έξω από τη διαχείριση του πολυτιμότερου αγαθού της Φύσης, και εμείς πανηγυρίζουμε που θα έρθουν σε μας σαν να είμαστε μπανανία.
Σας παραθέτουμε το κείμενο από την σελίδα για το νερό του Παρισιού.
Πηγή η επίσημη ιστοσελίδα της EAU DE PARIS
Το Παρίσι επαναδημοτικοποιεί την Υπηρεσία Νερού
Το συμβούλιο του Παρισιού συσκέφθηκε σχετικά με τη μεταρρύθμιση της δημόσιας υπηρεσίας νερού και αποφάσισε την δημιουργία μίας αυτόνομης διοίκησης, πρώτο στάδιο προς την επαναδημοτικοποίηση της δημόσιας υπηρεσίας νερού. Αυτή η σημαντική απόφαση κτίζεται γύρω από την EAU DE PARIS, αυτόνομη επιχείρηση μικτής οικονομίας επιφορτισμένη σήμερα με την παραγωγή και τη μεταφορά του νερού και υπεύθυνη για την ποιότητα ως την βρύση του χρήστη. Σας προτείνουμε να ανακαλύψετε τις αρχές αυτής της μεταρρύθμισης.
Επειδή πλησιάζει το τέλος των συμβάσεων των αντιπροσωπειών των δημοσίων υπηρεσιών νερού με τις δύο ιδιωτικές επιχειρήσεις που έχουν επιφορτισθεί με την διανομή του νερού, την μία θυγατρική της Veolia και την άλλη την Suez, τον Δεκέμβριο του 2009, η Δημαρχία του Παρισιού επιθυμεί να αναδιοργανώσει την δημοτική της Υπηρεσία Νερού γύρω από έναν μοναδικό δημόσιο διαχειριστή,
Επέλεξε να κατασκευάσει αυτό το σύστημα ξεκινώντας από μια εταιρία μεικτής οικονομίας, ΝΕΡΟ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ, ήδη επιφορτισμένη με την παραγωγή του νερού, που θα γίνει από εδώ και μπρος μια αυτόνομη διοίκηση της πόλης του Παρισιού.
Αυτή η μείζων μεταρρύθμιση ανταποκρίνεται στην θέληση να μεταφερθεί σε όλους τους χρήστες η βέλτιστη υπηρεσία με το βέλτιστο κόστος.
Γιατί μία δημόσια διοίκηση για την υπηρεσία νερού του Παρισιού;
Το νερό δεν είναι ένα εμπόρευμα όπως τα άλλα, είναι εντελώς ζωτικής σημασίας και δεν μπορούμε να το προσπεράσουμε. Αυτός είναι ο λόγος που η διαχείρισή του πρέπει να είναι στον δημόσιο τομέα.
Είναι στις ευθύνες του Δημάρχου να επιλέξει και να οργανώσει τον βέλτιστο τρόπο διαχείρισης της Υπηρεσίας Νερού του Παρισιού για να ανταποκριθεί κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις απαιτήσεις της εκτέλεσης.
Επιλέγοντας να ξαναδημοτικοποιηθεί η Υπηρεσία Νερού, η πόλη του Παρισιού ξαναπαίρνει την κυριότητα σε όλη την σειρά του νερού από την πηγή ως την βρύση του Παρισινού πολίτη.
Η Δημαρχία περιμένει με τον τρόπο αυτό να κατασκευάσει μια Υπηρεσία νερού προσβάσιμη σε όλους τους χρήστες και να ανταποκριθεί στις προσδοκίες τους.
Η αναδιοργάνωση θα επιτρέψει τον εξορθολογισμό και την αύξηση της αποτελεσματικότητας της υπηρεσίας, διατηρώντας την εξαιρετική ποιότητα του νερού της βρύσης.
Η Δημοτική Διοίκηση θα έχει για αποστολή να συνεχίσει τις ήδη ανειλημμένες επενδύσεις ιδίως στον τομέα της επεξεργασίας του νερού και της προστασίας του υδάτινου πλούτου καθώς και να αναπτύξει νέες υπηρεσίες για τους Παρισινούς.
Γιατί ένας μοναδικός λειτουργός ?
Η επιλογή για έναν μοναδικό λειτουργό για την δημόσια υπηρεσία νερού επιτρέπει να τεθεί τέλος στην πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων που χαρακτηρίζουν το σημερινό σύστημα
Οι υπευθυνότητες είναι σήμερα διασκορπισμένες ανάμεσα στην πόλη και σε τρεις διαχειριστές (μια επιχείρηση μικτής οικονομίας και δύο ιδιωτικές επιχειρήσεις διανομής). Στην πράξη ο χρήστης δυσκολεύεται να ξεκαθαρίσει ποιος έχει την υπευθυνότητα της υπηρεσίας και σε ποιόν πρέπει να απευθύνεται για τα καθημερινά θέματα.
Η Διοίκηση θα ξαναενώσει τις δραστηριότητες της παραγωγής , της διανομής του πόσιμου νερού και θα διαθέσει ένα μεγάλο εργαστήριο αναλύσεων του νερού, που θα αποτελείται από τις υπάρχουσες ομάδες της EAU de PARIS ενισχυμένες με αρμοδιότητες από ένα τμήμα των ομάδων του Κέντρου Έρευνας και Ελέγχου Νερού της πόλεως του Παρισιού.
Για τον χρήστη, η οργάνωση θα είναι πιο κατανοητή διότι οι συνομιλητές του και οι υπευθυνότητες του καθενός θα είναι ευκρινώς καθορισμένες. Θα διευκολυνθεί επίσης η πρόσβαση του πολίτη στην πληροφορία.
Πριν τη μεταρρύθμιση | | Μετά την μεταρρύθμιση |
Πόλη του Παρισιού | Έλεγχος Υπηρεσίας | Πόλη του Παρισιού |
EAU de PARIS Επιχείρηση μικτής οικονομίας | Παραγωγή | |
Επιχείρηση υδάτων του Παρισιού , θυγατρική της Veolia Environment-Eau et Force-Parisienne des eaux , θυγατρική της SUEZ Environment | Διανομή | EAU de PARIS Δημοτική επιχείρηση |
Πόλη του Παρισιού | Μεγάλα έργα διανομής | |
Μια απαραίτητη μεταρρύθμιση
Η σημερινή οργάνωση της υπηρεσίας νερού δημιουργήθηκε σε δύο χρονικά διαστήματα. Καταρχάς το 1985, ο Δήμος της εποχής εμπιστεύθηκε σε δύο ιδιωτικές επιχειρήσεις την διανομή του νερού μέσα στο πλαίσιο μιας σύμβασης τρόπον τινά «ενοικίασης». Εν συνεχεία το 1987, δημιούργησε μια επιχείρηση μικτής οικονομίας την SAGEP- που μετονομάσθηκε σε EAU de PARIS (νερό του Παρισιού)- για να εξασφαλίσουν την παραγωγή και την μεταφορά του νερού με μία σύμβαση παραχώρησης.
Αυτή η οργάνωση δεν είναι τυπική και διαλύει τις υπευθυνότητες. Έτσι, μια σταγόνα νερού μπορεί να αλλάξει «υπεύθυνο» δέκα φορές στο διάστημα ανάμεσα στην είσοδό της στο Παρίσι και στην βρύση του καταναλωτή
Για να βελτιστοποιήσει την λειτουργία της υπηρεσίας νερού, ο Δήμαρχος του Παρισιού αποφάσισε να δημιουργήσει έναν διαχειριστή Μοναδικό και Δημόσιο, γύρω από την επιχείρηση μικτής οικονομίας EAU de PARIS που θα μεταμορφωθεί σε Δημοτική Επιχείρηση.
Εξασφάλιση για τους Παρισινούς ποιοτικού νερού με το βέλτιστο κόστος.
Η λειτουργία μιας δημοτικής επιχείρησης θα επιτρέψει με τον καλύτερο τρόπο μια καλύτερη διαχείριση του οικονομικού κόστους στο σύνολο των δραστηριοτήτων βελτιστοποιώντας την οργάνωση και τις συνθήκες επέμβασης στο σύνολο του συστήματος τροφοδοσίας του Παρισιού με νερό Θα εγγυηθεί διαφάνεια των οικονομικών εισροών, που θα διατίθενται εξολοκλήρου στην δημόσια υπηρεσία νερού.
Τα κέρδη θα επιτρέψουν την ενδυνάμωση των υπηρεσιών που διατίθενται στους χρήστες , προσαρμόζοντας συγχρόνως τις απαραίτητες τεχνικές εξελίξεις στις απαιτήσεις που καθορίζονται από τον Δήμο. Αυτό θα μεταφρασθεί σε μια τελειοποίηση της κοινωνικής συνιστώσας στην τιμή του νερού.
Η Αρχή θα προτείνει επί πλέον νέες υπηρεσίες και πληροφορίες στους χρήστες , είτε αυτές θα είναι μια καλύτερη γνώση των εσωτερικών δικτύων, είτε επεμβάσεις στην κατοικία, στην ένδειξη ποιότητας και στην πρόσβαση στην πληροφορία. Ο κόσμος θα συνδεθεί με τη διοίκηση και οι σχέσεις με τους χρήστες θα ενισχυθούν.
Η δομή που επιλέχθηκε, μια διοίκηση προσωποποιημένη με οικονομική αυτοδυναμία και ηθική προσωπικότητα, επιτρέπει να ευέλικτη διαχείριση μαζί με έναν καλύτερο έλεγχο από την κοινότητα.
Παρακολούθηση των κοινωνικών κατακτήσεων
Στη διάθεση των χρηστών , η νέα δομή θα προσφέρει σε όλο το προσωπικό , από όποια επιχείρηση και αν προέρχεται, συνθήκες εργασίας και προοπτικές επαγγελματικής εξέλιξης ελκυστικές και κινητήριες.
Από τις αναγνωρισμένες κατακτήσεις στην EAU DE PARIS στον τομέα της ισότητας ανδρών-γυναικών, και στην διαφοροποίηση , θα επωφεληθούν το σύνολο του εργαζομένου προσωπικού μέσα σε μια μέριμνα ηθικής και αμεροληψίας. Μια επαγρύπνηση εντελώς ιδιαίτερη θα δοθεί στον κοινωνικό διάλογο προς όφελος όλων. Όλοι οι μισθωτοί που δουλεύουν μέσα στην περίμετρο του κύκλου του πόσιμου νερού, είτε πρόκειται για προσωπικό της EAU DE PARIS ¨η της Επιχείρησης υδάτων του Παρισιού , της Eau et Force Parisienne ιδιαιτέρως στο νερό , έχουν τα προσόντα να έλθουν να εξασκήσουν το επάγγελμά τους στην μελλοντική Διοίκηση.
Διοίκηση , EPIC, για τι μιλούμε?
Η συλλογικότητα αφιερώνει σε μια Διοίκηση αυτόνομη οικονομικά και προικισμένη με μια ηθική προσωπικότητα, την διαχείριση της Υπηρεσίας Νερού . Αυτή εκμεταλλεύεται την υπηρεσία με το προσωπικό της , εξασφαλίζει την λειτουργία και την συντήρηση των εγκαταστάσεων, την έκδοση τιμολογίων και την διαχείριση των καταναλωτών.
Το προσωπικό είναι καταρχάς ιδιωτικού καθεστώτος, με εξαίρεση τον διευθυντή και το λογιστήριο που θα είναι δημοσίου καθεστώτος.
Η διοίκηση υπόκειται στους κανονισμούς του δημόσιου λογιστικού και επικαλείται τους δικαιούχους μέσα στο πλαίσιο της δημόσιας οικονομίας.
Είναι ένα ίδρυμα δημόσιο βιομηχανικό και εμπορικό (EPIC).
Τα μεγάλα στάδια της μεταρρύθμισης
2008
24 και 25 Νοεμβρίου
Απόφαση του Συμβουλίου του Παρισιού επί των αρχών της μεταρρύθμισης της δημόσιας υπηρεσίας νερού του Παρισιού και το οργανόγραμμα της Διοίκησης
2009
Ιανουάριος
Δημιουργία της Διοίκησης με οικονομική αυτοδυναμία και ηθική προσωπικότητα
1ο Τρίμηνο
Απόφαση του Συμβουλίου του Παρισιού για θέση σε λειτουργία του σύνολου των κανονισμών της διεκπεραίωσης και της διοίκησης.
Ανοιξη
1η φάση
Θέση σε λειτουργία της διοίκησης επικεντρωμένης γύρω από την παραγωγή την μεταφορά και την ποιότητα.
Δημιουργία ενός εργαστηρίου δημοσίας υπηρεσίας μέσα στην EAU DE PARIS.
2010
Ιανουάριος
2η φάση
Αφομοίωση μέσα στη Διοίκηση των ομάδων εργασίας και των ειδικοτήτων της διανομής.
H τοπική κοινωνία αντιδρά στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ
Μέχρι τώρα έχουν εκδώσει ψήφισμα κατά της ιδιωτικοποίησης:
- ΠΑΣΟΚ
- ΚΚΕ
- ΣΥΡΙΖΑ
- ΤΕΔΚ
- ΤΕΕ/ΤΚΜ
- Δήμος Θεσσαλονίκης
- Δήμος Καλαμαριάς
- Δήμος Ευόσμου
- Δήμος Σταυρούπολης
- Δήμος Μενεμένης
- Δήμος Πολίχνης
- Δήμος Συκεών
- Δήμος Νεαπόλεως
- Δικηγορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης
Εμείς συνεχίζουμε, καλούμε τους πολίτες της Θεσσαλονίκης να αντιδράσουν, η ιδιωτικοποίηση μας αφορά ΟΛΟΥΣ, όλοι θα κληθούμε να πληρώσουμε τα ακριβότερα τιμολόγια, σε όλους θα κοστίσει η εξάντληση των αποθεμάτων νερού.
Καλούμε τους τοπικούς βουλευτές να πάρουν θέση σήμερα, διότι θα ζητάνε την ψήφο μας αύριο...