Τετάρτη 21 Απριλίου 2021

Μια εκπαίδευση καταδικασμένη να αποτύχει.

 


Aντιπροσωπεία της διοίκησης του σωματείου μας, πραγματοποίησε συνάντηση με την διοίκηση της εταιρείας.

Συζητήθηκε το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού σε κάθε τομέα της ΕΥΑΘ. Φυσικά και χαιρετίζουμε το γεγονός της πρόσφατης απόφασης για πρόσληψη 48 εργαζομένων μέσω ΑΣΕΠ. Μετά τις προσλήψεις του 2017, θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι επικείμενες προσλήψεις θα αποτελέσουν μια κανονικότητα για την εταιρεία, όπου σε τακτά χρονικά διαστήματα, ανάλογα με τις ανάγκες και τις αποχωρήσεις συναδέλφων θα προγραμματίζονται νέες προσλήψεις.

Για εμάς, το οργανόγραμμα της εταιρείας και τις ανάγκες της πόλης μας, οι 48 προσλήψεις είναι σίγουρα λίγες, ειδικά σε επίπεδο διοικητικών υπαλλήλων και ειδικοτήτων στη βάση της εταιρείας, όπου συνυπάρχουν οι άμεσες ανάγκες των συμπολιτών μας και που πραγματικά «πονά» η εταιρεία και η εικόνα της προς τα έξω.

Το πιο εξόφθαλμο παράδειγμα για εμάς είναι ότι αυτή την στιγμή στην ΔΕΚ απασχολούνται μέσω εργολάβου 6 εργαζόμενοι, και δεν έχει ληφθεί καμιά μέριμνα για την αντικατάσταση τους από μόνιμο προσωπικό

          Επίσης, μια από τις πιο κρίσιμες μονάδες της ΕΥΑΘ-το Διυλιστήριο- έχει κυριολεκτικά αποψιλωθεί από προσωπικό (το λίγο που είχε) στο όνομα των εσωτερικών μετακινήσεων.

Σε λίγες μέρες ξεκινάει η περίφημη εκπαίδευση προσωπικού όπου θα πληρώσουμε 60.000 ευρώ για να εκπαιδευτούν 4(;) συνάδελφοι. Σε 10 μήνες από τώρα, θα ξαναζήσουμε το έργο όπου ο εργολάβος θα έχει «κοροϊδέψει» και πάλι την ΕΥΑΘ (εγώ δε σας δείχνω αλλά εσείς φταίτε που δε μαθαίνετε) και πάλι θα συρόμαστε πίσω του, στο μονοπώλιο που οι διοικήσεις της εταιρείας όλα αυτά τα χρόνια του χάρισαν.

Είναι προκλητικό το 2021, όταν συνάδελφοι της ΕΥΑΘ χειρίζονται υπερσύγχρονα συστήματα scada, τηλεπικοινωνίες και αυτοματισμούς, να πιστεύουμε ακόμη ότι είμαστε εξαρτημένοι από εργολάβους που δουλεύουν μόνο μία εγκατάσταση νερού. Το Διυλιστήριο νερού ήταν υπερσύγχρονο πριν 18 χρόνια, όχι σήμερα. Όσοι επαναπαύονται με τον εργολάβο, ας θυμηθούν ότι είναι η ΕΥΑΘ που τρέχει σε κάθε κρίση και όχι ο εργολάβος.

Ένα ακόμη ζήτημα που συζητήθηκε είναι οι πρόσφατες αλλεπάλληλες μετακινήσεις συναδέλφων από διεύθυνση σε διεύθυνση χωρίς κανείς τους να έχει ειδοποιηθεί, αλλάζοντας τους αντικείμενο εργασίας, υποβαθμίζοντας τα προσόντα τους, ανατρέποντας εντελώς προσωπική ζωή και ωράριο, και χωρίς να τηρούνται οι διαδικασίες του κανονισμού.

Αναγνωρίζουμε το γεγονός ότι εργαζόμαστε σε μια εταιρεία που καλύπτουμε βασικές ανάγκες συμπολιτών μας  24 ώρες την ημέρα, 7 μέρες την εβδομάδα.

Αναγνωρίζουμε το γεγονός των τρομερών ελλείψεων σε προσωπικό. Δε μπορεί όμως στο όνομα των παραπάνω, συμπεριφορές αυταρχικές και απαξιωτικές που αγγίζουν τα όρια του εργασιακού μπούλινγκ να γίνονται ανεκτές. Οι εργαζόμενοι έχουν και προσωπικότητα και εργατικότητα. Οι λύσεις στα προβλήματα δίνονται με διάλογο και συνεργασία, λύσεις εφικτές και συναινετικές, που οδηγούν στην συνεκτικότητα μεταξύ των διευθύνσεων και όχι στη διάλυση τους. Λύσεις υπάρχουν και είναι δίπλα μας, αρκεί να τις αναζητήσουμε. 

Αφήσαμε για το τέλος την επίσκεψη του ΥΜΑΘ στις εγκαταστάσεις του Διυλιστηρίου. Δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη για την αποεπένδυση στη βόρεια Ελλάδα από το show του κ.Καλαφάτη για να… εγκαινιάσει άλλη μια εργολαβία λειτουργίας της ΕΕΝΘ. Μετά από 18 χρόνια λειτουργίας του από εργολάβο, το Διυλιστήριο νερού έζησε και το μεγαλείο της παρουσίας υπουργού σε ακόμη μία ανανέωση της εργολαβίας. Ο κ.Καλαφάτης που στην βλάβη της Αραβησσού έτρεχε να κάνει δηλώσεις εναντίον της ΕΥΑΘ και των εργαζομένων της, ήρθε πάλι προεκλογικά να δείξει έργο, τον αφήνουμε στην κρίση σας.